واعظان منافق، سیه دل و مکار
سعید سپهر سعید سپهر

در چند روز اخیر دو چهرۀ اجیر و معلوم الحال که طبق اقتضای زمان دروغ پراگنی میکنند و اتهام میبندند، پهلو به پهلوی هم  در صفحۀ تلویزیون امریکایی مسکینیار ظاهر گردیده و به نشخوار آنچه لهو و لعب که  آنرا بار بار  تکرار نموده اند، بار دیگر میپردازند. در این نوشتۀ مختصر، صحبت بر سر این یاوه گویی های مکرر نیست، بلکه آنچه جالب و قابل مکث دانسته میشود، اینست که ویس ناصری بتاریخ ٢٩ جنوری ٢٠٠٨ طی نوشتۀ در سایت خویش "آزمون ملی"، در معرفی مسکینیار "شخصیت" وی را چنین توضیح و تشریح میکند:

«...در همین راستا باید بنویسم که بنده حدوداً مدت یکسال با همکاری و فعالیت جدی با آقای نبیل مسکینیار گرداننده و موسس شبکه جهانی آریانا افغانستان همکاری مینمودم ، ولی زمانیکه در ماه های اخیر متوجه انحراف عمیق و دراماتیک او بطرف جناح خلقی ها و پرچمی ها گردیدم و همچنان حرکات و سکنات غیر اسلامی و غیر افغانی خودش و تیم جدیدالتاسیسش در بن شدم ، ابتدا از راه نصیحت و خواهش کوشیدم او را متوجه انحراف و لغزشش نمایم ، چه شبکه جهانی آریانا افغانستان که بعنوان یگانه شبکه مستقل افغانی از آمریکا نشرات مینماید ، وسیله ای خوب و موثر برای تنویر اذهان هموطنان ما میتواند قرار بگیرد ، ولی اما و اسفا که این مسیله مهم و ارزشمند یا از روی خوشباوری و یا هم شاید برنامه هدفمندانه ای شخصی آقای مسکینیار و مشاوران داخلی و خارجی اش ، بصورت غیر مسولانه و بصورت علنی و آشکار در خدمت قوم گرایان فاشیست و کمونستان بدنام و منحرف خلقی و پرچمی و افراد بی عقیده و بی هویت قرار گرفت.

بنده با دیدن این وضع رقتبار وبعد از اینکه متیقن گردیدم که جناب مسکینیار براه غلط و انحرافی خویش روان میباشد ، بخصوص بعد از دیدن و مشاهده ای شخص خود شان ، برادرش و تیم همکاران نزدیک !!! امروزیش !! در ستدویوی بن درظهر ماه مبارک رمضان بر سر سفره ای شراب و کباب که با غرور و افتخار به این عمل غیر اسلامی خویش مباهات هم مینمود ، دیگر باورم به یقین مبدل گردید که این واعظان عزیز ما چون بخلوت میرودند ، آن کار دیگر میکنند !!! ، فلهذا فورا" با این شبکه قطع رابطه نمودم و رسما" بر همه روابط ، امتیاز ها ، اعتبار ها پشت پا زده و از آنها کناره گیری نمودم...»

 با خواندن مطلب فوق که نقل بالنقل از نوشتۀ آقای ویس ناصری گرفته شده است، این سوال خلق میگردد که آیا ویس ناصری، دیروز این مطلب را دروغ نوشته  و بر مسکینیار تهمت بسته بود ؟ و یا امروز با نشستن در پهلوی این شخص که حرکات و سکنات غیر اسلامی و غیر افغانی داشت و در ماه مبارک رمضان شراب مینوشید و کباب میخورد و با غرور و افتخار بر آن عمل غیر اسلامی خویش مبا هات هم مینمود، دروغ میگوید؟

به نظر این راوی بی غرض، ویس جان، نه دیروز دروغ میگفت و نه امروز راست میگوید، خاصیت منافقین و مسلمان نمایان کاذب چون نبیل مسکینیار و ویس ناصری و امثال آنها چنین است، چنانچه ویس عمری را خدمت  ربانی گذرانید و امروز با تبدیل نمودن ماسک گاهی به گلبدین چراغ سبز نشان میدهد، و گاهی در خدمت تروریستهای طالب قرار میگرد.

 در مورد آقای مسکین یار باجه محترم شان، خلیل هاشمیان  در تلویزیون خراسان به تفصیل معلومات داده و از سابقه جعلکاری، تقلب و خدمت گذاری وی به یک شبکه جاسوسی، هموطنان را آگاه ساخت است.

با در نظرداشت خصوصیات چنین اشخاص، تمام این ضد و بندها، موضعگیری ها و تبدیلی ماسک ها فقط و فقط برای کسب منفعت و اجرای وظایف است وبس. این ها نه دوستی دایمی دارند و نه دشمنی دایمی. لسان الغیب حافظ  چه خوب این واعظان مکار، منافق و سیه اندیش را افشا ساخته است:

  واعظان کاین جلوه درمحراب ومنبرمیکنند                 چون به خلوت میروند آن کاردیگرمیکنند
   مشـکلی دارم ز دانشمند مجلس بــازپـرس                توبـﻪ فرمایان، چرا خود توبه کمتر میکنند

 

خاطره:

ویس ناصری متن نامه را از سایت آزمون ملی حذف نموده است .آنهای که در مورد دورویی و منافقت اینها، شک و شبه داشته باشند میتوانند به آدرس های ذیل متن مکمل نوشتۀ ویس ناصری را مطالعه نمایند:

http://www.khawaran.com/archive/NaseriWais_ArianaTV-Miskinyar.htm

http://tanweer2.blogfa.com/post-41.aspx

http://www.sarnavesht.com/main/index.php/weblog/extended/2425/

http://muqawamat.blogfa.com/post-2093.aspx


April 21st, 2009


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
گزیده مقالات